Forum Siedlce - forum Siedlczan o Siedlcach Strona Główna Siedlce - forum Siedlczan o Siedlcach

 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj

Kto ma prawo mnie wylegitymować?

To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Siedlce - forum Siedlczan o Siedlcach Strona Główna -> Pod Paragrafem
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
gsl

Dołączył: 30 Maj 2001
Posty: 23
Skąd: Białystok

PostWysłany: Wto Lut 17, 2004 11:07 pm    Temat postu: Kto ma prawo mnie wylegitymować? Odpowiedz z cytatem

Pytanko do prawników dyżurnych: kto (i w jakich okolicznościach) ma prawo mnie wylegitymować? - to znaczy zarządać mojego dowodu osobistego i w nim
grzebać? (mam jeszcze taki zielony ). Oczywiście nie mam na myśli Policji tylko nazwijmy to "inne osoby".
I oczywiście następne pytanie: jak mogę sie dobrać do dupy tym którzy mnie wylegitymowali nie posiadając uprawnień?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Tlen
Sauron
gadulstwo jak tralala^2

Dołączył: 29 Maj 2001
Posty: 250
Skąd: Z MORDORU

PostWysłany: Sro Lut 18, 2004 12:41 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Straż Miejska
Rewizor i Konduktor w pociągu
Ochrona pogranicza
Nadwioslanska jednostka wojskowa

ale ostatnio zgodnei z orzecznictwem Sadu Najwyzszego kontroler w autobusie i pociagu (ten z breloczkami na piersi nie w mundurze) moze zadac okazania dokumentu potwierdzajacego przyslugujaca ulge.

jak sie dobrac do

hmm trzeba zlozyc doniesienie do policji w zaleznosci od okolicznosc uznaja badz nie. Ty wcale nei musisz pokazywac dowodu a skoro to zrobiles coz powiedzmy ze bylo to dobrowlone. W kazdym takim przypadku mozesz zadac pojawienia sie funkcjonariusza policji ktory bedzie mogl cie wylegitymowac. Gdy robisz to dobrowolnie coz nei ma przestepstwa. Pozatym gdy w zwiazku z wylegitymowaniem naruszyli twoja nietykalnosc cielesna (nie funkcjonariusz) to tez przestepstwo w zleznosci jaki obrazenia od naruszenia nietykalnosci do obrazen ciala lekkich srednich ciezkich

powodzenia i na drugi raz nei daj sie legitymowac jak niechcesz choc zwroc uwage na orzecznictwo SN i bodajze teraz cos o kanarach bylo w Lublinie tamtejsza Apelacja splodzila cosik podobnego co SN

sorki nei mam za bardzo czasu wglebiac sie ale prosze o pomoc innych zainteresowanych tematem do podania bardziej konkretnych rzeczy
_________________
Navigare Necesae Est
[...]

PostWysłany: Sro Lut 18, 2004 12:42 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

[...]

PostWysłany: Sro Lut 18, 2004 10:34 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeszcze się nie dałem... właśnie sęk w tym że się nie chce dać

Precyzyjnie chodzi o to że w Białysmtoku zlikwidowano tkz bilety dekadowe (na okaziciela) i wprowadzono tkz rodzinne (kartonik nawet ten sam - tylko trzeba podać adres i chcą to sprawdzać z dowodem osobistym).
A ja mam ochote sie postawić (duży jestem, a co mi będą zaglądać.. )...
Przeczytałem regulamin przewozu i tam jak wół stoi że dokumentu odemnie mogą się domagać tylko w przypadku posiadania biletu ulgowego, a ja korzystam z normalnych - o których nie ma słowa w regulaminie.

Co prawda na bilecie jest przystawiona pieczątka że bilet jest ważny tylko z dowodem, ale na ile to ma moc prawną ( zaznaczam bilet NORMALNY ). No i dowód owszem pokaże (nawet jak ta pieczątka jest nie ważna to niech mają) ale tylko "z wierzchu".

Wiem że się będą burzyć (bo kanar to gatunek który tak już ma) i chce się dowiedzieć jak taka sytuacja wygląda od strony prawnej.
[...]

PostWysłany: Sob Lut 21, 2004 12:25 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem bez wiekszego wlglebiania nie ma prawa cie legitymowac jelsi ty nei chcesz musisz czekac na policje i dopiero wtedy mozna cie wylegitymowac (ew. straz miejscka i inne wymienione wyzej organy)

Co do zapisu na bilecie to jest on dyskusyjny i nie moze wplywac na jednostke jesli nie zostal wpisany w regulaminie. Pozatym zapisy w regulaminie nie moga byc sprzeczne z ustawa a tylko ta droga i ta ranga mozna nakladac na obywatela obowiazki polegajace na ciezarach takich jak np. legitymowanie, przeszukanie etc...

Sauron
_________________
Navigare Necesae Est
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Tlen
DarkIta
gadulstwo jak tralala^2

Dołączył: 09 Kwi 2002
Posty: 409
Skąd: Białystok

PostWysłany: Sob Lut 21, 2004 2:58 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sauron napisał:
kontroler w autobusie i pociagu (ten z breloczkami na piersi nie w mundurze) moze zadac okazania dokumentu potwierdzajacego przyslugujaca ulge.

hm ... to o ile dobrze rozumiem .. taki zwykły konduktor w pociagu nie może od emnie żądać legitymacji studenckiej , jeśli jadę na bilecie z ulgą studencką ???
i legitymowac sie musze jedynie , t.zw. sokiscie ?

swja droga mam juz dosyc machania tą legitymacja przy kazdym przejżdzie
_________________
Szkodzę ludziom, rzucam czary,
sprowadzam nieszczęścia
IMPORT - EXPORT
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Sauron
gadulstwo jak tralala^2

Dołączył: 29 Maj 2001
Posty: 250
Skąd: Z MORDORU

PostWysłany: Czw Lut 26, 2004 1:04 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Niestety ma prawo prosic cie o dokument potwierdzajacy prawo do przejazdu ulgowego po okazaniu biletu wykupionego na takowa ulge. Nie moze prosic jednak o dowod osobisty etc... celem weryfikacji tozsamosci

Sauron
_________________
[...]

PostWysłany: Czw Lut 26, 2004 9:12 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

hm ... szkoda ... ale jak nie patrzec to w koncu legitmacja studencka tez jest dowodem tozasamosci
_________________
Szkodzę ludziom, rzucam czary,
sprowadzam nieszczęścia
IMPORT - EXPORT
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
protas
gadulstwo jak tralala^2

Dołączył: 01 Cze 2001
Posty: 221
Skąd: siedlce/wawa

PostWysłany: Czw Lut 26, 2004 10:45 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie ma problemów nie do rozwiązania. Darkita niech zacznie jeździć na normalnym bilecie. Może i drożej. Ale czego się nie robi, aby uniknąć męczącej, nieprzyjemnej czynności, jaką jest okazanie legitymacji?

Co może zrobić GSL? Jeździć na biletach jednorazowych. Skoro machnięcie dowodem uważa za niedogodność nie do zniesienia... Determinacja zasługująca na szacunek tym bardziej, że:
Cytat:
Co prawda na bilecie jest przystawiona pieczątka że bilet jest ważny tylko z dowodem
Walcz, walcz, walcz! Niewielu poza Tobą znalazłoby na to czas, a zwłaszcza ochotę.

Najwyraźniej mam jakoś więcej szczęścia podczas kontroli biletów. Kanarzy wcale się nie burzą. Widzę jednak, że niektórzy uwielbiają wystawiać na próbę ich cierpliwość. Warto? Aha.. Może jeszcze odrobina upierdliwości. Ograniczę się do kodeksu karnego. Art. 212. Zniesławienie. Jak można potraktować rozgłaszanie opinii w stylu "kanarzy to..." - czy to przypadkiem nie pomawianie pewnej grupy osób o takie postępowanie lub właściwości, które mogą poniżyć ich w opinii publicznej lub narazić na utratę zaufania potrzebnego dla danego stanowiska, zawodu lub rodzaju działalności? Dodatkowo, pomawianie za pomocą środków masowego komunikowania, stanowi kwalifikowaną formę tego przestępstwa. Ha!
[...]

PostWysłany: Pią Lut 27, 2004 12:52 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>Co może zrobić GSL? Jeździć na biletach jednorazowych. Skoro
>machnięcie dowodem uważa za niedogodność nie do zniesienia...

Machnąć dowodem bardzo chętnie, ale nie dać się wylegitymować - rozumiesz różnice?

>Determinacja zasługująca na szacunek tym bardziej, że:

Cytat:
Co prawda na bilecie jest przystawiona pieczątka że bilet jest ważny tylko z dowodem

Twój tok rozumowania mnie rozbraja. Czy jak sobie napisze na koszulce że pierdolne po mordzie każdego kto do mnie podejdzie to będę miał do tego prawo?
Czy jak pracodawca napisze w umowie o prace że ma prawo posuwac sekretarke to ta musi mu dawać?
Wiesz od czego się zaczeła sprawa z biletami:
Były sobie bilety tkz dekadowe (na dziesięć dni) bez żądnego zdjęcia itp, kupowało się je i już. Ale szanowna rada miejska stwierdziła że z takich biletów (za) często kożysta więcej niż jedna osoba i że ludzie w ten sposób OKRADAJĄ mpk - to był cytat . Wiec wymyślono że na bilecie trzeba będzie napisać adres i kontrolerzy (specjalnie dla ciebie nie napisałem kanarzy) będą legitymować pasażerów. Czyli ja to rozumiem tak że każdy kto kupił bilet to jest złodziej i trzeba go wylegitymować.... a co będzie później? gwiazda przyszyta na ubraniu w widocznym miejscu i kolorze odpowiadającym rodzajowi biletu?

> Walcz, walcz, walcz! Niewielu poza Tobą znalazłoby na to czas, a zwłaszcza ochotę.

A będę! z tego co mi Sauron potwierdził to jest jawne przekroczenie uprawnień i trzeba z tym walczyć. A ty sobie siedź cicho... ciekaw jestem jak długo... aż ci przyjdzie jakieś BSA i stwierdzi że skoro masz dostęp do internetu i komputer to musisz być pirat i przestępca.... aż jakiś urzędnik w us dojdzie do wniosku że skoro masz firme to na pewno nie płacisz podatków... aż jakaś babcia zacznie wrzeszczeć że skoro masz krótkie/długie włosy to jesteś bandyta i huligan? ... aż przyjdzie jakieś SCO i ci powie że ma prawo do twojego Linuxa i masz im płacić? Gdzie jest twoja granica tumiwisizmu?

Cytat:
[...]

Może zacytuj tą opinię?
I jeszcze jedno... o ile pamiętam to gdzieś w okolicy tego paragrafu pisało coś o faktach znanych publicznie... czemu tego nie zacytowałeś? I czemu tak sarkastycznie potraktowałeś moją chęć obrony tego co mi ponoć gwarantuje Konstytucja? Czyżbyś już przeszedł na ciemną stornę mocy i uznajesz tylko to prawo które jest akurat wygodniejsze dla bogatszego/silniejszego?
[...]

PostWysłany: Nie Lut 29, 2004 3:52 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Wiesz od czego się zaczeła sprawa z biletami

Wiem. Od połowy stycznia nie ma biletów na okaziciela. Zdaniem ZOTM, na jednym takim bilecie jeździło niewiadomo ile osób. Wprowadzono więc imienne (właściwie to adresowe - o ile się nie mylę, na jednym mogą jeździć członkowie wspólnego gospodarstwa domowego, zamieszkali pod jednym adresem). Zgodnie z prawem? Jak najbardziej.

Cytat:
Machnąć dowodem bardzo chętnie, ale nie dać się wylegitymować - rozumiesz różnice?

Nie rozumiem za bardzo w czym problem. Podczas kontroli pokazujesz bilet, pozwalasz zajrzeć do dowodu, kanar spojrzy czy adresy się zgadzają - jak inaczej miałby to sprawdzić? Za każdym razem ma wsiadać razem z policjantem?

Cytat:
Czyli ja to rozumiem tak że każdy kto kupił bilet to jest złodziej i trzeba go wylegitymować....

Ależ skąd, kontroler powinnien wierzyć na słowo, nie powinien nawet żądać biletu, a w ogóle, skoro wszyscy uczciwi, to po co kontrola?

Cytat:
czemu tak sarkastycznie potraktowałeś moją chęć obrony tego co mi ponoć gwarantuje Konstytucja?

Ponieważ uważam, że robisz z igły widły.

Cytat:
Gdzie jest twoja granica tumiwisizmu?

Zależy od rachunku strat i zysków w świetle mojego systemu wartości.

Cytat:
uznajesz tylko to prawo które jest akurat wygodniejsze dla bogatszego/silniejszego?

Właśnie tak. Prawo silniejszego. I nie ograniczałbym się do kwestii uznania. Ludzie byliby równi, gdyby nie dzieliła ich nierówność. Dziwne że sam tego nie dostrzegasz.

"Nie wszystko, co jest prawem, jest z tej racji sprawiedliwe". Nie wiem czy warto wdawać się w dyskusje na gruncie aksjologii, napiszę tylko, że są różne sposoby patrzenia na wartości oraz że prawo nie jest wartością samo przez się . Elastyczne, pragmatyczne podejście do problemów wydaje mi się bardziej sensowne niż przyjęcie postawy skrajnie legalistycznej. Cenię swój czas, swój wysiłek i swoje nerwy.

Cytat:
Może zacytuj tą opinię?

"Przyczepiłem się" do słów: "Wiem że się będą burzyć (bo kanar to gatunek który tak już ma)", mając na celu ukazanie bezsensowności czepiania się o byle co.

Cytat:
gdzieś w okolicy tego paragrafu pisało coś o faktach znanych publicznie

W tej okolicy znajdziesz co najwyżej wyłączenie odpowiedzialności za publicznie podniesiony prawdziwy zarzut, służący obronie społecznie uzasadnionego interesu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Siedlce - forum Siedlczan o Siedlcach Strona Główna -> Pod Paragrafem Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

Skocz do:
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach